Saturday, August 09, 2008

Latest edition


Salam,

I am so glad i suddely remembered the pasword to this blog. Masa mengandung dulu, sgt lah tak boleh baca dan update blog..i dunno why. Just one month came back after my pantang. I safely delivered my baby girl on 13 May 2008 at 5.52am. Her name is Nur Aqqilla Syafeena. Weighs at 2.9kg. Now she is nearly 3 months dah dkt 6kg. I start rasa sakit at 3.30 am. I thought it was stomach ache sbb salah makan ke..tapi dalam 4.30am dok mundar mandir ke toilet tak rasa nak membuang. makin kuat lak rasa sakit dia. I kejut my mother in law. Then dia call my husband to send me to the hospital. Reaching the hospital the doctor checked I was 8cm dilated and pecahkan air ketuban. Lepas dia pecahkan air ketuban, I rasa nak push dah. Nurse tak bagi push lagi sebab dia kata i am not fully dilated. Dah rasa nak teran nak buat camano..I can feel the head nak kelaur tapi tak lepas. Pas tu doktor buat episotomi and baby keluar semua. Lepas tu leganya tak tau nak cakap.

Alhamdulillah, semuanya selamat.



We did her Aqiqah on 2.8.08, Saturday. I bought cupcakes from dahlia. Sedap dan anyone who would like to buy cupcakes from her ni her link : http://lea-oven.blogspot.com/ Sedap cupcake dia and very cute those booties. Very soft dan buttercream dia tak dela manis sangat. Mak mentua i pun suka.

Lepas habis kenduri ayah pun cukur kepala adik smp licin. Dah botak muka dia mcm abang dia.


After bersalin, my aim now is to lose weight. I am tired of being pregnant. Tapi with these two children and housechores, I tak sempat nak makan malam. By the time i able to sit and rest it's already late like 11pm. Jadi just dip biscuits and susu je lah...tapi esok pagi breakfast lapar gila. Makan lah mihun goreng. I have limit my rice intake..i find if for me i lessen my rice intake i tak de lah rasa lapar sgt.. i eat small portion tapi kerap. I think my aim first is to control my desire to eat. Once I am able to control that..i can manage my weight...insyaallah kita akan cuba...

3 comments:

D.a.a.l.i.a. said...

hi feena,

thank you so much for the compliments. kesian u terkejar2 hari tu amik cuppies dan jalan jamn pulak tu ye... alhamdulilah kernduri you berjalan lancar, and your mom-in-law pun suka cuppies yang i buatkan untuk you tu.

baby you pun comel :-)

Nadia said...

hi mama_fynn.. thanks for dropping by.Nice cuppies... senang nyer bersalin.. within 1 hour dah dilated 8 cm...

mama_fynn said...

Dear lea,

memang berbaloi gi rumah u menempuh jam tu...hehe

Dear mamrawks,

alhamdulillah..tapi still sakit...the day before i was still 1 cm..dah seminggu mcm tu..semua cakap my perut dah jatuh..hehe..i geram jalan ke kedai..and masa i mengandung i banyak jalan...sampai detik akhir pun i still jalan smp semua org marah takut i terberanak tepi jalan..last2 i minta my hubby ambil dan anta..heheh