Thursday, March 01, 2007

spending our weekend

Last Monday, saya gi check up kat Klinik Kesihatan kat belakang rumah. Masa nurse nak dengar jantung baby (guna sejenis alat dia leteak kat perut tu), dia tak dpt nak detect jantung baby. 2 nurse buat tak dapat cari. then dia tanya bermacam soalan yg membuat aku rasa baby dah tak de ke?...risau aku...sms kat hubby..then dia kata kena scan..

Gi doktor scan, doktor nampak pergerakan dan jantung baby. Lega. Maybe kulit perut you tebal dan peralatan kami tak berapa canggih sbb tu tadi tak boleh dengar jantung baby tadi...kata doktor yg periksa saya...

Habis check up hubby ambik ngan haqqeem. Hari ni adik anta MP3 player. saya nak dengar bila naik bas. utk gi keje. tak de la bosan sgt melangut je...

BAlik rumah hubby kata nak bayar duit keta. Saya offer dia untk pegi bayarkan. rasa nak berjalan-jalan ngan haqqeem. Lepas gi bank kat PJ, nampak bas lalu. Ckp ngan haqqeem, jom haqqeem kita gi KL sentral. boleh makan MCdonald. Jadi naik bas kami berdua pegi ke MCdonald. Haqqeem tak tidur pun. Dia suka. tapi dia tak nak duduk kat kerusi nak duduk kat peha aku. Dia takut org dlm bas tu...

Kat Mcdonald beli Happy Meal ayam goreng utk dia. Dia duduk makan. mesti lapar. tak gerak pun...then habis makan dia terus minta turun dan jalan keluar. Isyh budak ni tak tunggu pun mama dia.

Pas makan kami terus balik. Letihnyer bawak budak ni jalan...tapi saya happy sgt tgk dia jalan - jalan gembira.

Esok dah nak pegi kerja..tak bestnya tak dapat spend masa ngan dia...

2 comments:

Kaklong Syikin said...

salam,

anak saya dua org yg besar dah naik bas. seronok depa

anak dua yg kecik ni lum lagi berpeluang. tp naik lrt dahlah. sib baik boleh dendiam dlm tu hihi

mama_fynn said...

syikin,

bagi saya kalau anak kecik lagi saya tak berani nak bawak bas. kalau naik lrt/komuter ker ok gak. haqqeem first naik bas pun bila dia dah pandai jalan..hehe..tu pun trial dulu dari kedai belakang umah ke umah..5 min je perjalanan..heheh

bila turun dia tgk je bas tu..mcm tak caya..tadi aku naik benda besar ni ker....

heheheh