Saturday, April 22, 2006

MElepaskan diri

Bulan Februari yang lepas abang saya (keluarga sebelah Ipoh) bagi safety gate kepada kami. Dia dah tak guna sebab anak dia dah besar. Pada mulanya memang saya cadang utk beli sebab haqqeem pada masu tu dah mula nak merangkak ke dapur. Jadi memang rezeki haqqeemlah.

Bila sampai di rumah, ayah pun pasang tapi malangnya tak cukup lebar utk ruang diantara dapur dan living room. Ayah pun tambah dengan kayu jadi ruang tepi sebelah kanan dan kiri besar sikit. Tak pe lah. Haqqeem tak lepas kot.

Jadi ni lah gambar di masa beberapa bulan lepas :-



Gambar di atas haqqeem nangis minta dilepaskan...

Semalam, dia dah boleh tahu yang ruang di tepi tu muat untuk dia lalu. Saya peratikan dia dari dapur. Sebab sebelum tu dia lepas ke dapur. Saya ingat saya lupa tutup gate..bila diperiksa gate bertutup. Macamana dia boleh lepas...Rupanya ....



...muat dia lalu. Dia boleh ngiringkan badan dia sampai dia lepas. Dia dah try usha kat tengah tak lepas..pas tu dia merangkak ke tepi..lepas...sabarje saya masa tu...


(berjaya lepaskan diri)..


oo...mcm ni dia lepaskan diri. Pas tu bagitahu ayah. ayah gelak je. Ayah kata nanti dia carikan tali utk buat additional palang. heheh

Itulah cite anak bujang saya ni..

2 comments:

Kaklong Syikin said...

heheh..ye ye haqeem bijak..haqeem bijak..minum susu apa haqeem...

itulah mama_fynn sebahagian drp kerenah anak ni. anak2 saya dah 4, lgi 4ooo satu kerenah..setiap sorang ada 1001 kerenah ahaks.

mama_fynn said...

syikin,

dia minum susu enfalac a+. tu lah saya kagum ngan syikin layan 4 org..saya baru satu pun kdg-kdg tak larat...