Wednesday, February 08, 2006

Gemini personality...



I wonder how haqqeem's personality going to be like when he is older...

His zodiac is Gemini..this is what I get from http://bayi.us/zodiak.php


Sangat ingin cepat keluar (mungkin si kecil adalah bayi yang mungkin paling sering menendang dengan kuat ketika dalam kandungan!).

** Mgkn juge sbb haqqeem dilahirkan 12 hari lebih awal dari due datenya....

Si kecil gemini akan belajar berbicara diusia yang dini dan akan membuat tanda yang akan selalu diingat yang dimulai dari hari pertama.

** Ayat yg di selalu cakap skrg..mamamamamam...mamamamama....

Image hosting by Photobucket

Si kecil Gemini mempunyai sifat keingintahuan yang besar dan seorang yang suka menjelajah dan mencoba hal baru. Si Kecil geminilah yang membutuhkan banyak stimulasi untuk membuatnya berbahagia mengingat. Si kecil gemini sangat mudah menjadi bosan.

** haqqeem now boleh tahu kat mana alif..ba..ta..i would ask haqqeem..haqqeem tunjuk mama mana alif..ba.. ta..then he would come from another room dtg kat fridge yg ada lekat huruf-hurf jawi..i was amazed..heheh..maybe dia tak tahu mana alif..ba..ta..but he knew where it is..adalah diantara huruf-huruf yg lekat kat fridge ni..hehe..nak experiment lain..nak beli ABC lak..then he knows or not to diffrentiate..nak coba le...

Kemampuan komunikasi si kecil akan sangat menonjol, maka hal penting yang segera dilakukan adalah membawa si kecil ini untuk mengikuti play group sesegera mungkin. Sedangkan dirumah, saudara dapat dengan mudah mengisi fungsi untuk membantunya berkomunikasi sebagai seorang teman! Tidak akan ada kata terlalu dini buat si kecil gemini untuk belajar berinteraksi dengan yang lain. Selain itu si kecil gemini juga akan belajar lebih cepat.

Si kecil Gemini tidak terlalu mandiri. Cukup bertentangan, ini adalah anak yang cukup bahagia untuk memainkan drumnya sendiri, serta sangat menyukai dan mengagumi proses tersebut. Yang mengejutkan, pada saat si kecil sedang tidak terikat melakukan sesuatu (tidak sedang berbicara atau bermain dengan yang lain) maka akan banyak melibatkan perasaan emosional tertentu. Untuk alasan tersebut, maka sebaiknya tetap mengusahan hal-hal disekitarnya tidak sulit dan lebih mudah untuk dimengerti si kecil dan sebaiknya untuk tetap menjaga ketenangan.
Secara umumnya, si kecil gemini adalah juru bicara yang cukup handal diantara teman-temannya di play grupnya. Memiliki kemampuan untuk memperhatikan tetapi sangat singkat (jadi buatlah mereka teap sibuk!). Si kecil gemini adalah salah satu balita yang pintar dan paling kreatif.


** balita tu apa ek? budak kot... Posted by Picasa

2 comments:

Cherry said...

fynn, you might want to try tampal Glenn Doman's flashcard around yr house, then read thru' as Haqqeem pass by the card - ala-ala GD flashcard tu. tapi sebelum tu, laminate flash card tu supaya tahan lama.

mama_fynn said...

ninuk..i've heard GD method in UKs..been trying to find what it is all about...i think 10 mins 3 times a day..something like that..
i saw flash card sold in the bookstore..will buy it..good idea on getting it laminate so tahan lama sikit...